Een Lord met eigen SMaak

Er staat een advertentie op het net van een man die lijkt te zoeken wat ik zoek. Alleen, deze Lord zoekt naar "uiterlijke kwaliteiten” en die heb ik wel maar hoogstwaarschijnlijk niet zoals hij ze graag ziet. Dat schrijf ik hem dus plus dat ik veel te bieden heb. Ik wens hem veel succes met zijn mooie tekst. Jammer voor hem. His loss, not mine!

Ondanks mezelf voel ik oude pijn en de daarmee samenhangende allergie naar boven komen. Ik wil niet weer afgewezen worden. Ik wil niet weer beoordeeld en te licht bevonden worden. Ik wil niet nogmaals wel als goede vriendin maar niet als geliefde geaccepteerd worden. Ik wil niet weer het verdriet van “waarom” en “hoezo.” Die vragen heb ik overigens inmiddels wel beantwoord. Hou maar op!

Mannen als Lord zeggen wel dat ze vrouw met pit en uitstraling willen. Een lieve vrouw, intelligent en gezegend met een goed gevoel voor humor. Ja, dat zeggen ze. En dat willen ze echt... Als ze daarnaast ook nog confectiemaatje 36 heeft, lang blond haar, ranke benen en een ferme boezem. Ach, en als het zou kunnen dan graag tussen de twintig en dertig jaar. Maar uh…, ze moet wel weten wie Bob Dylan is, Wim Zonneveld en de onvergetelijke Diana Rigg. Wie…?

De tekst waarmee ik aan het stoeien was, een nieuwe zoektekst voor het geval ik klaar zou zijn om het datingcircuit weer te bestormen gooi ik aan de kant. Ik herinner me te scherp hoe boos ik soms was toen ik eerder aan het zoeken was. Hoe emotioneel en onrustig ik erdoor werd. Ik wil niet opnieuw aan die vleesmarkt deelnemen.

Het is avond. Aan de overkant branden kaarsjes. Lord mailt dat hij mijn vorige advertentie opgezocht heeft en dat een tekst of verhaal als dat van mij tenminste een chat “verdient.” Ik zucht en voeg hem toe aan mijn korte, inactieve msn-lijstje. Wat zal ik hem zeggen, deze Lord die zo duidelijk vindt dat hij het recht heeft op eigen smaak en stijl? Wat kan hij mij vertellen?

Over smaak en stijl valt niet te twisten, daar zijn we het over eens. Ik vind dat een man zich geen titel hoeft toe te eigenen. Ik vind dat een vrouw zich niet al bij voorbaat hoeft aan te passen aan een haar onbekende man. Of ze dat ooit zal willen of moeten doen, hangt af van de dynamiek tussen deze twee mensen, tussen ons. Dynamiek, dynamiet, vonken, elektriciteit - met een Lord?

Er liggen twee mooie teksten. Een van hem en een van mij. Hij wil in gesprek en eigenlijk ben ik ook nieuwsgierig. We zitten beiden met vragen. Wellicht heeft hij een open mind zoals ik die ondanks mijn scepsis en allergie probeer te houden. Ik open een fles rosé en mijn boek. Dat helpt. De pc gaat uit. Chatten, prima maar niet vanavond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten